Redakce Design portálu mě požádala o názor na nové logo ČD Cargo.
Nové logo ČD Cargo je z hlediska moderního grafického pojetí logo jak má být. Je jednoduché, originální a zapamatovatelné. Piktogram, ve kterém je možno kromě písmen „ČD“ spatřit i kontejner, sémanticky vyjadřuje náplň činnosti společnosti, tedy nákladní železniční přepravu.
Zvolené písmo Fedra od Petera Bilaka patří mezi nejkvalitnější současná písma a díky jeho vysoké ceně se jistě brzy neokouká. Trochu problematická mi však připadá čitelnost loga jako celku. Obávám se, že jej budou negrafici číst jen jako „Cargo“ a nikoliv jako „ČD Cargo“. Dalším nedostatkem je slabá vizuální návaznost na mateřskou společnost České dráhy – ale možná je nepodobnost dána strategickým záměrem a můžeme se těšit na redesign dalších společností ČD.
Logo určitě najde své zastánce i odpůrce. Myslím, že odpůrci budou zejména z řad zaměstnanců – jsou zvyklí na stávající logo ČD Cargo, které mělo jasnou vazbu na mateřskou společnost.
Po grafické stránce byla stará značka naroubovaný paskvil (těmito slovy nehodnotím značku ČD, ale ČD Cargo). Novému logu dávám jednoznačně palec nahoru.
0 komentářů