Barevné přechody v logu?

Proč ne? Kronium je e-shop se svítilnami, čelovkami a dalším outdoor vybavením. V logu jsem využil princip skládání světla pomocí R+G+B kuželů – spojením těchto tří barev totiž vzniká bílé světlo.

Logo funguje skvěle v digitálním prostředí, kde nabízí prostor pro animace. Ve fyzickém světě je to s ním složitější. V praxi se klient musí obejít bez loga na razítkách, bez barevných výšivek a dalších aplikací, které neumožňují zobrazit barevné přechody. Fuckup? Od počátku jsme ale vědomě obětovali část praktičnosti výměnou za unikátní nevšednost tohoto loga. S jeho limity pracujeme už od roku 2011 a zatím se nám to daří.

A proč fasáda obchodu není vůbec podobná vizuálnímu stylu?

Důvodů je víc, ale tím zásadním je estetika budov související s bojem proti vizuálnímu smogu. Prodejna je v nově zrekonstruovaném domě na pražských Vinohradech a tak bylo pro nápisy na parteru domu zvoleno písmo Futura, které se vizuálně hodí k danému architektonickému řešení a to jak dobovému, tak dnešnímu. Nápis je dokonale nadčasový a na budově může fungovat klidně 100 let. A logo e-shopu, které 100 let určitě nepřežije, bylo umístěno jen do svítící kruhové výstrče. Ta nenarušuje estetiku domu tolik, jako by ji narušilo logo e-shopu a může být snadno vyměněna.

„Spolupráce s Honzou je vždy obohacující. Oceňuji zejména jeho komplexní přístup k návrhům ze všech různých pohledů a schopnost vycítění, občas i nevyřčených, potřeb a přání. Vítám i smysl pro detail, který na konci dne odlišuje dobrou práci od té špičkové.“

Petr Mitošinka
jednatel
Kronium